การแปลงเพศในบริบทของความหลากหลาย ทางเพศกับมุมมองที่เห็นต่างระหว่างวิทยาศาสตร์และสังคมศาสตร์ The context of diversity in Transgender of the difference between Sciences and Social Sciences

Wasan Pounpunwong

Abstract


การแปลงเพศในบริบทของความหลากหลายทางเพศกับมุมมองที่เห็นต่างระหว่างวิทยาศาสตร์และสังคมศาสตร์ มีวัตถุประสงค์ที่จะศึกษามุมมองทางด้านสังคมที่สะท้อนลักษณะคำอธิบายที่ว่าด้วยเรื่องของการแปลงเพศ ซึ่งในที่นี้จะเน้นเฉพาะการเปลี่ยนแปลงของเพศชายที่เปลี่ยนมาเป็นเพศหญิงว่าสังคมนั้นมีความคิดเห็นอย่างไรในการที่บุคคลหนึ่งซึ่งเป็นเพศชายแล้วได้ผ่านการศัลยกรรมการแปลงเพศให้เป็นเพศหญิง กรอบแนวคิดที่ใช้ศึกษาในเรื่องนี้ก็จะใช้ประเด็นการอธิบายโดยใช้การอธิบายตามกรอบวิทยาศาสตร์และสังคมศาสตร์ว่าทั้งสองแนวคิดนี้ได้ให้คำอธิบายเกี่ยวกับการแปลงเพศของผู้ชายให้เป็นผู้หญิงว่ามีความแตกต่างกันอย่างไรบ้าง

 

Article about “The context of diversity in Transgender of the difference between Sciences and Social Sciences “Study to reflect of the social context and explanations about transgender phenomenon. Which focused on the transformation of the male sex change to female. Moreover this articles focused on feedback the society in which one individual about male sex change to female. There for the framework in this articleare sciences and social sciences that both concepts are explained about transgender men and women are different.

 


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.