จริยธรรมของผู้นำองค์กรต่อการสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขัน

สุวิมล มธุรส, กฤษดา เชียรวัฒนสุข

Abstract


บทคัดย่อ

จริยธรรมของผู้นำองค์กรต่อการสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขัน ผู้นำองค์กรเป็นผู้ที่ใช้ ความรู้ (Knowledge) ให้เป็นการเรียนรู้(Learning) และพัฒนาเป็นองค์กรแห่งการเรียนรู้ (Learning Organization)
และสร้างเป็นนวตกรรม(Innovation) ที่จับต้องได้ในรูปของเทคโนโลยี เพื่อใช้ประโยชน์ในการด้านผลิต ปรับปรุงกระบวนการ ศึกษาการลดต้นทุนรวมถึงการในการต่อยอดเพื่อสร้างผลิตภัณฑ์ใหม่ที่มีความแตกต่างจากผลิตภัณฑ์ของคู่แข่งและนวัตกรรมที่จับต้องไม่ได้ อาทิ ระบบการจัดการสิ่งแวดล้อม (ISO 14001) เป็นเครื่องมือที่นำมาใช้ในองค์กร ซึ่งแสดงถึงการมีความรับผิดชอบทางสังคม และจะทำให้บุคคลภายนอก รวมถึงลูกค้ามองภาพลักษณ์ขององค์กรจึงเกิดความศรัทธาในตราสินค้า จึงทำให้องค์กรได้เปรียบทางการแข่งขัน

คำสำคัญ: จริยธรรม, ผู้นำ, การสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขัน  

 

ABSTRACT

The ethics of corporate leaders toward creating competitive advantage, the corporate leaders as the user of knowledge to be learning and developing as the learning organization. Then create to be innovation that can be tangible in the form of technology also use in the production then process improvement, cost reduction study, including in the creation of products. To create new products that are different from competing products and the intangible innovations such as environmental management system (ISO 14001). ) That is the tool used in organizations that represents the social responsibility and will make outsiders Including the customers have trust  in brand loyalty corporate image of the organization that make organizations use strategies to gain competitive advantage.

 Keywords: Ethics, Leaders, Creating Competitive Advantage


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.