กลยุทธ์การสอนเพื่อการเรียนรู้แบบบูรณาการ

รังษิรัศมิ์ ลลิตะภัทร์, เชษฐา ฐานจาโร, แวว ประสานสอน

Abstract


กลยุทธ์การสอนเพื่อการเรียนรู้แบบบูรณาการ ในปัจจุบันที่มีการระบาดของโรคติดต่อ (covic-19) การสอนเพื่อการเรียนรู้แบบบูรณาการต้องอาศัยผู้สอนที่มีความทันสมัย มีความเข้าใจในตัวผู้เรียน มีความพร้อมในการสอนที่ต้องอาศัยการผสมผสานในรูปแบบการสอนให้เหมาะสม ซึ่งมีการเรียนการสอนทั้งในรูปแบบการสอนแบบปกติ สื่อสารโดยตรงกับผู้เรียน และอีกหนึ่งรูปแบบคือการสอนในรูปแบบออนไลน์ ผู้สอนและผู้เรียนจึงต้องมีความตื่นตัวและเรียนรู้กับระบบการสอนในรูปแบบใหม่อยู่เสมอ โดยคุณลักษณะของผู้สอนประกอบไปด้วย 9 ลักษณะ ได้แก่ ผู้สอนทำหน้าที่เสมือนโค้ช ผู้สอนถ่ายทอดประสบการณ์และทักษะชีวิตให้กับผู้เรียน มีความเข้าใจความแตกต่างของผู้เรียน สามารถบูรณาการศาสตร์ในการเรียนการสอน เป็นผู้ที่ศึกษาเรียนรู้อยู่ตลอดเวลา มีความเชี่ยวชาญในสาขาวิชาชีพ รู้ทันเทคโนโลยี มีเทคนิคการสอนที่ทันสมัย และสามารถทำงานร่วมกับผู้อื่นหรือสอนกันเป็นทีมได้ 

Teaching strategies for integrated learning, At present with the epidemic of infectious diseases (covic-19), Teaching for integrated learning requires instructors that are modern. Have an understanding of the students Be ready to teach that requires a suitable combination of teaching styles. Which are teaching and teaching in both normal teaching styles Communicate directly with learners and one more format is teaching in an online format. Teachers and learners therefore need to be alert and constantly learn new forms of teaching systems. The characteristics of the instructor consisted of 9 characteristics: the instructor acts as a coach. Teachers pass on experiences and life skills to learners. Understand the differences of the learners Able to integrate teaching and learning science Is a person who studies and learns all the time Have expertise in a professional field Be cognizant of technology Have modern teaching techniques and able to work with others or teach each other as a team


Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.