การพัฒนากรอบแนวคิดเกี่ยวกับระบบการสอนตามแนวคิดการเรียนแบบร่วมมือเพื่อพัฒนาทักษะการเรียนพุทธศตวรรษที่ 26 สำหรับกลุ่มสาระสังคมศึกษาและวัฒนธรรมของนักเรียน ชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น

Phramaha Chanin Athivaro (Ligkhasittipan)

Abstract


การพัฒนากรอบแนวคิดเกี่ยวกับระบบการสอนตามแนวคิดการเรียนแบบร่วมมือเพื่อพัฒนาทักษะการเรียนพุทธศตวรรษที่ 26 สำหรับกลุ่มสาระสังคมศึกษาและวัฒนธรรมของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาตอนต้น เป็นความมุ่งหมายที่จะกำหนดแนวทางในการพัฒนาระบบการสอนให้สอดคล้องกับความต้องการพัฒนาทักษะของนักเรียนในสังคมยุคสมัยใหม่ที่เรียกว่า ทักษะในศตวรรษที่ 21 หรือ พุทธศตวรรษที่ 26 ให้เกิดความเหมาะสม มีประสิทธิภาพของการเรียนที่มุ่งเน้นให้นักเรียนเกิดกระบวนการเรียนรู้ตลอดชีวิต สามารถนำกระบวนการที่เกิดจากการเรียนรู้ไปประยุกต์ใช้ในชีวิตประจำวันได้อย่างรู้เท่าทัน เกิดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนแบบที่เรียกว่า เก่ง ดี และมีความสุข

The development of a conceptual framework for a teaching system based on the cooperative learning concept to develop learning skills for the 26th Century Buddhist Era of the Social Studies and Culture Subject Group of lower secondary school students. It aims to set guidelines for the development of teaching systems in line with the needs of developing students' skills in modern societies called Skills in the 21st century or the 26th century Buddhist Era, to be appropriate. There is an efficiency of learning that focuses on students' lifelong learning process. Able to knowingly apply the process of learning to everyday life achievement results in what we call clever, good, and happy.


Keywords


Conceptual framework, Teaching system, collaborative learning, 26th Century Buddhist Era

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.