บอร์ดเกม : อารยะศิลปะการเรียนรู้ของอารยะประเทศ

Fisik Sean Buakanok, Kesanee Inai, Pongwat Fongkanta

Abstract


บทคัดย่อ

         วงการการศึกษาในยุคปัจจุบัน เครื่องมือจัดการเรียนการสอน รวมถึงสื่อการเรียนรู้ ต่างได้รับอิทธิพลจากเทคโนโลยีดิจิทัลมากมาย เราจึงเห็นอุปกรณ์ดิจิทัลในสถานศึกษาจนชินตา ในทางกลับกัน ช่วงไม่กี่ปีที่ผ่านมา วงการศึกษาก็เกิดการฟื้นตัวของบอร์ดเกมที่ออกแบบมา เพื่อความบันเทิง สร้างความสนใจใฝ่เรียน ใช้กระตุ้นการเรียนรู้ หรืออธิบายข้อสงสัยในชีวิตจริงของการเรียนที่สื่อดิจิทัลอาจเข้าไม่ถึง การฟื้นตัวของการเล่นบอร์ดเกมได้รับการกล่าวถึงในสื่อการศึกษาจนเป็นกระแสหลักและได้รับความสนใจจากนักวิจัยทั้งในและต่างประเทศ จุดมุ่งหมายของบทความวิชาการนี้ ต้องการเปิดเผยให้เห็นศักยภาพการเรียนรู้ด้วยบอร์ดเกมที่สามารถทำได้ในสภาพแวดล้อมที่หลากหลาย ภายใต้เนื้อหาการเรียนรู้ เป้าหมาย และผู้เรียนที่แตกต่าง ช่วยลดความซับซ้อนของปัญหาการเรียนรู้และความยากของระบบความเข้าใจผ่านความสนุกสนาน กล่าวได้ว่าบอร์ดเกมเป็นศิลปะของศาสตร์การเรียนรู้ ทั้งยังสร้างความเจริญงอกงามของปฏิสัมพันธ์ระหว่างบุคคล สนับสนุนและปรับเปลี่ยนพฤติกรรมผู้เล่นให้มีส่วนร่วมทางสังคม ซึ่งผลลัพธ์เชิงบวกเหล่านี้แสดงให้เห็นได้ในทุกพื้นที่ทั่วโลก บอร์ดเกมจึงเป็นอารยะศิลปะการเรียนรู้ของอารยะประเทศ

 

 

Abstract

         Education circles in the modern era, teaching and learning tools including learning materials are heavily influenced by digital technology. So we've seen digital devices in schools until they get used to it. On the other hand, over the past few years Education is also a revival of board games designed for entertainment. lead to create interest in learning as well as to stimulate learning or explain the real-life suspicions of learning that digital media might not be able to access. The resurgence of board games has been a hot topic in educational media and has attracted the attention of researchers around the world. The aim of this academic article Want to reveal the learning potential with board games that can be done in a variety of environments. under learning content, goals, and different learners. It simplifies learning and comprehension problems through fun. In other words, board games are the art of learning science. It also creates an exuberance of interpersonal interactions. Support and modify player behavior for social participation These positive results have been demonstrated in all areas of the world. Board games are therefore a civilized learning art of a civilized country.


Keywords


boardgames, civilized art of learning, civilized country

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.